Sv: Vekta går opp og ned på induksjon
Jeg synes at det ikke alltid er like lett å regne ut kbh. F.eks de gangene jeg har spist bacon som inneh sukker: hvor mye regner man da?? Jeg spiser bare ca 35 g ost en gang til dagen. Men har tillatt 2-3 ss fløte daglig til koffeinfri kaffe, koffeinfri te, evt saus . Har veid grønnsaker, og spist det maks av hva som er tillatt av kbh da - ( fraregnet for bacon om det er 'sukkerholdig' , egg, kaffe /fløte , evt for avocado eller rekesalat (1 ss majones og 1 ss rømme og olje til dobbel porsjon av det jeg spiser om gangen ) . Så det blir jo litt grønnsaker av det. men ikke absolutt mengder for 100 g blomkål er jo 5,1, pluss 50 g av brocolli + 3 , og da er en jo oppe i 8,1 av bare det.Med 100 g kinakål blir det totoalt 11,1 og med 50 g rød paprika +3,5 blir det totalt 14, 6 og da er det veldig lite igjen av de 20. Medregnet 2 for egg, evt 1 for bacon, 1 for osten, 1 for kaffe/fløte, og 1-2 for majones m rømme er vel kvoten full og vell så det. Alt etter hva lunsjen har vært. Har derfor prøvd å sluttte på ca 19 for åvære sikker på at jeg ikke får i meg for mye, for regnestykket er jo bare ca. Eller er det meg som regner helt tullerusk?
Men for sikkerhetsskyld så skal jeg utelate alle melkeprodukter en uke og se. Det innbærer og at jeg sløyfer kaffen og teen for de fikser jeg ikke 'svarte'. Men da blir jo sauser evt bare olje, og rekesalat er jo og ute da eller??
|