Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-04, 17:08   #16
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Thumbs up

Opprinnelig lagt inn av gv1

Hvordan lager du stappe av blomkål da?

Hvis det bare er til en person;
Man tager et halvt middels til lite blomkålhode (tot ca, 150 gram) deler det i 2 bitet. Koker det i 15 mn til det blit mørt. Lar det renne godt av (ellers blir det vassent). Hiver det i hurtigmikser sammen med en klatt (1/2 ss) smør, kjører til most (nesten), har oppi en skvett fløte (1/2 - 1 ss), nykvernet pepper (salt har jeg allerede hatt i vannet når jeg kokte det). Kjører en runde til. har av og til oppi litt reveet parmesan ost (ikke pulver), kanskje litt revne osterester av andre oster .... og voila - en flott stappe som ser ut som potetstappe, men smaker mer av blomkål. Bror mi som IKKE spiser blomkål fordi han ikke liker det, sa det var den beste potetstappen han hadde smakt - jeg fortalte ikke hva det virkelig var !

Ellers spiser jeg mengder av broccoli. 1/2 til 1 bunt (eller hva vi nå skal kalle de der pakkene i butikken) til dagen. Ypperlig fiber og vitamin kilde !

Lykke til !