Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-07, 18:49   #6
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs
Smile

Sv: Alkoholspørsmål

Tusen takk for alle de kloke svarene

Jeg har lest boka og at øl er det samme som flytende brød.. I matvaretabellen ser jeg at det inneholder ca 3 gram karbo pr. dl. Synes ikke det var så veldig mye jeg, men hvis man drikker boks etter boks etter boks så.

Hvitvin skal være greit hvis den er tørr, da inneholder den mindre enn 1 gram karbo pr. dl. Men ellers er det fort 2-3 gram. Det står ingen innholdsfortegnelse på vinflaskene. Jeg har forresten en kartong med sånn Tariquet. Veldig god, men aner ikke om den er tørr eller søt.

Sprit har jeg alle slag, og barskapet er ganske velutstyrt for tiden. Og dette synes jeg høres greit ut. Jeg kan blande i vann eller farris eller til nød noe light, selv om det er rene giften på andre måter. Da blir det en grei drink av 1 dl eller 2 + blandevann. Trenger ikke så mange slike.

Det nye ølet som har kommet fra Ringnes og Tuborg, begge heter Lite og begge inneholder 4,5% alkohol og begge har 1 gram karbo. Dvs. 5 gram karbo pr. boks.

Skål da

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat