Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-07, 21:15   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkoholspørsmål

For å være litt mer nøyaktig (men dette vet du kanskje??) Om du f.eks er i ketose, eller i det minste i fettforbrenningsmodus, så husk at kroppen alltid vil veksle over på det enkleste forbrenningsstoff som du forer den med, eksempelvis karbohydrater.
Og om du drikker alkohol, så vil kroppen omstille seg på å forbrenne alkohol som er lettere å forbrenne enn fett.
Men den vil, om du ikke skeier ut på andre måter gå over til å forbrenne fett igjen så fort kroppen er ferdig med alkoholen. Det er individuelt hvor lang tid det tar.
Helt sånn eksempelvis vil en normal voksen mann forbrenne omtrent alkoholmengden fra to flasker øl med 0,7 % alkohol i timen. Så kan man jo regne selv. (Eneste eksempelet jeg fant!!)
Mange regner med 12 timer fra man sluttet å drikke til man er 'kjørbar'.

Et godt tips er å sjekke på vinmonopolets sider, det er oppgitt sukkerprosent på de fleste drikkevarer.
Rødvin er stort sett ikke ille, vanlig hvitvin litt verre, tørr hvitvin ganske bra, best er sprit. Med tanke på mengder karber da
MEN ikke glem at du blir fortere full når du drikker alkohol på en lavkarbodiett!
Ketolyse-Torkil påstår det er snakk om femti prosent mindre toleranse når du er på ketose...

Jeg er veldig spent selv, skal drikke for første gang siden jeg begynte på Atkins nå i helgen, og jeg er fortsatt i ketose, and staying here a while

GOOOD fest!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat