Tråd: Kveldsmat
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-07, 19:30   #7
Spungeworthy
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2006
Alder: 52
Spungeworthy er på en erverdig vei

Sv: Kveldsmat

Er egentlig ikke så ofte jeg er sulten på kvelden, men på formiddagen hender det jeg merker det litt, siden det er 17-18 timer siden siste måltid... Spiser rett før jeg kjører, dvs ca 1300, og drøyer det til da for at jeg skal holde meg mett fram til 1800. Kan prøve å få i meg en liten "teaser" rundt 10-11, så får vi se åssen kroppen reagerer på det.

Spiser forresten omelett m/3 egg, melk, ost, litt tomat og agurk + ei panne full av bacon (8-10 skiver) til frokost.
Til middag blir det som oftest 2-3 store hjemmelagde kjøttkaker med ost på(), som jeg varmer i mikron på jobben. (Disse er forresten veldig kjekke å ha liggende hvis jeg skulle være i beita)

Veit at det er viktig å spise når man er sulten, men det er ikke alltid så lett å følge når man er på jobb. Men siden jeg har faste rutiner og nok fett og proteiner i måltidene mine, rekker ikke sulten å komme å ta meg før det blir tid for middag igjen.
Før jeg begynte på en ny giv med lavkarbo (i jan/feb), gikk det i brød på jobb, og da klarte jeg ikke å holde meg fra 1200 til 1630 uten at blodsukkeret havna helt i kjelleren. Så da måtte jeg spise også kl 14... Så da fikk jeg merke hvordan karbohydratene herjer med kroppen...