Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-07, 21:50   #4
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

...Vi har her inne på forumet sett utsagn som sier at det en gang ikke er noe å diskutere. Vi har sett henvisninger til at ”alle guruene” legger vekt på grønnsakenes betydning. På den annen side har vi sett at ikke alle forumister er enige, eller forstår det. Man vil også kunne se at ”guruene” ikke er enige i mengden nødvendigvis.

Vi har vel ikke sett så mye av beviser for det. Kanskje finnes ikke disse?
Hva vet jeg.

SÅ – de som hevder den livsviktige nødvendigheten – her er en tråd som er startet eksklusivt for dette spørsmålet, og ikke bare ”bortgjemt” i andre tråder.

Dette er viktig, særlig for de 2 gruppene nevnt innledningsvis. Så hva er bevisene / de sterke indisiene på det?

Det er en ting jeg bare vil påpeke før selve debatten begynner på denne tråden, og det er at det er svært få av oss her inne som har dette som jobb, men vi er lidenskapelig opptatt av, og interesert i kosthold og ernæring med basis i et balansert lavkarbokosthold, og må da nødvendigvis støtte oss på tilgjengelig litteratur.

Videre er det også sånn at å kreve at man ska dokumentere sine uttalelser og anbefalinger, ja så er det et krav som i såfall bør og må gjelde også den andre veien, så vi kan derfor legge til følgende spørsmål i denne tråden, som er vel så viktig for de gruppene som kommer til å lese denne tråden...

- Hvilken dokumentasjon har de/dere som mener at man ikke trenger å spise grønnsaker i et balansert lavkarbokosthold?

.

Sist redigert av Ziggy : 12-03-07 kl 10:00.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat