Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-07, 22:17   #8
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Kan vel bli et hett tema det her. Er nok mange sterke meninger der ute, og jeg tror det er mest dette som kommer til å gå igjen i denne tråden. Folks holdninger til temaet. Dette er helt klart ikke en svart-hvitt sak, noe som gjør at man lett kan diskutere rundt hverandre.

Det som til syvende og sist er interessant er hva grønnsaker inneholder som man ikke kan få i seg fra andre matvarer. Dette er ganske lite forsket på, i og med at det finnes titusenvis av plantestoffer som ikke ennå er identifisert. Og hva menes med "nødvendig"? Såvidt jeg vet er det ingen som har mistet livet på grunn av akutt mangel på grønnsaker. I tillegg må man ta i betraktning at vi alle er forskjellige innvendig og reagerer ulikt på ulike kosthold. Det er rett å slett så mange relativiteter (er det et ord?) at du aldri kommer til å få noe fornuftig svar. Du har faktisk stilt det umulige spørsmålet.

Hvis du vil ha en krangel er det derimot et flott spørsmål. Du skulle prøvd å stille samme spørsmålet inne på fitnessprat.no. Da blir du sikkert halshugd. Her inne tror jeg faktisk at forummedlemmene ikke har nok store egoer til at det tar helt av. Det er derfor dette forumet er mye bedre enn alle andre.