Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-07, 22:37   #21
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

Ziggy,
et lite spørsmål :
Hva er den kortfattete essensen i Torkils kapittel som du spør om jeg hadde lest?

Torkil gjør som Lutz, og går gjennom funksjonen til de ulike vitaminene og mineralene har, samtidig som ha viser til hvilke matvarer man finner disse i.

Videre påpeker Torkil i boka si, og her inne i forumet, at da han som lege nøye fulgte opp de 50 første som gikk på Ketolysekuren, observerte han av at de 50 fikk 48 lavere kolesterol og bedre fordeling mellom godt og dårlig kolesterol, mens 2 av disse deltagerene derimot fikk høyere kolesterolverdier med en dårlig fordeling mellom godt og dårlig kolestrol.

Han påpeker at disse 2 hadde gått like mye ned i vekt som de andre kursdeltakere, men de hadde overhodet ikke spist grønnsaker og salat. De 48 andre kursdeltagerene hadde fulgt kuren "by the book", som Nille her inne ofte bruker å si...

Torkil påpeker videre både i boken og her inne, at en forhøyelse i blodets kolesterolverdi kombinert med mye fett i et slikt kosthold, er en risikabel kombinasjon som øker risikoen for hjerteinfarkt og hjerneslag både på kort og lang sikt.

Slik jeg forstår Torkil, så konkluderer han på bakgrunn av dette at de som følger et slikt lavkarbokosthold bør spise blandede grønnsaker og varierte salater for å holde forbrenningen optimal og fordi det fører til at kolesterolverdiene går ned, til tross for at man inntar mye fett på på denne typen lavkarbokosthold som vi snakker om her.

Dette er min oppfatning av Ketolysekuren, så ønsker du mer konkret informasjon om dette, bør du enten lese boka, som du kan kjøpe eller låne på biblioteket, eller du kan ta kontakt med Torkil for å få mere bakgrunnsinformasjon.

Håper dette gir deg svar på det du lurte på!

.

Sist redigert av Ziggy : 13-03-07 kl 09:54.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat