Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-04, 19:15   #5
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av HP

[left] [/center]

Men for å kunne gjøre dette må vi jo vite hva som gjør hva... Tygg på disse spørsmålene, gi deg selv 2 minutter til idemyldring/brainstorming, også 2 minutter for å konkretisere.

Jeg trengte litt mer enn 2 minutter jeg HP
Du ga meg virkelig mye å tenke på. Jeg har hatt livet mitt på vent* i så mange år nå, at jeg hadde faktisk problemer med å komme på hva jeg i det hele tatt liker .
Måtte faktisk "jukse" litt, og bruke listene til Lise og MHM for å kjenne etter om noe av deres "ting" var riktige for meg også. Og så kom jeg heldigvis på litt egne ting også etter hvert

*(Sikkert ikke alle som skjønner dette, men jeg har ventet med veldig mye i livet mitt, til jeg skulle bli slank. Både fordi det er mye jeg ikke har glede av når jeg er misfornøyd med meg selv, men også fordi jeg har ønsket å gjemme meg. Skulle jo liksom alltid snart bli slank, så det var ingen vits i å risikere at gamle kjente fikk se hvordan det sto til)

Rekkefølgen er helt tilfeldig her, det får jo være måte på utlevering :

1.HVA GIR MEG ENERGI OG GODE FØLELSER:

- å trene

- å være i naturen, lengter etter fjellet

- avslappede storfamiliesamtaler rundt mammas store spisestue, med høyt volum og både alvor og sær intern humor. (ja, vi er ganske italienske ; )

- Sex

- Feste eller spise med gamle venner

- Å lese avis eller ukeblad og kose meg med noe godt ved siden av

- Å spise riktig

- å ha det ryddig rundt meg

- å ha system og orden på ting

- å ligge i sola, og kjenne varmen på huden

- å få være i varm sjø

- gå på skjøyter, ski

- å synge (i kirka eller karaoke) (gjør ingen av delene mer enn en gang i året kanskje)

- å ha lært noe nytt

- Gode samtaler med venner eller familie

- å snakke med noen som tenker litt som meg, eller jeg har felles interesser med

- gjøre noe som er litt skummelt, for eksempel noe som inneholder litt fart. (Ikke noe farlig altså, men for eksempel stå på ski ned en bakke som er akkurat nok utfordrende for meg ; )

2. Hva tapper meg for energi og gode følelser:

- å ha det rotete rundt meg

- krangle med min datter

- å ha rydding eller rengjøring hengende over meg

- Uoversiktelige plikter og forventninger til meg. Blir stresset når jeg har for mye hengende i lufta, som jeg bør få gjort, men vet ikke helt når jeg skal begynne. Kan ofte skjyldes at jeg generelt har mye fritid, som jeg ikke er flink nok til å bruke riktig enda.

- å prøve å være på bølgelengde med personer jeg har vanskelig for å omgåes, men som det forventes at jeg skal omgåes med jevne mellomrom.

Skal begynne med MUP igjen til mandag, og skal se om jeg kan komme til noen konklusjoner etter denne listen som jeg omsider har klart å klore ned. Det vil si noen tiltak for å få det bedre som jeg kan ta med i MUPen. Kjenner jeg begynner å glede meg til å komme i gang igjen snart

PS.: skal ikke du lage liste HP?

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat