Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her
Hei
Jeg er 33 år og har aldri tidligere brydd meg noe som helst om hva jeg har puttet i munnen. Dette er min aller første kur av noe slag...
Jeg leste Skaldemans "Spis deg ned i vekt" for fire uker siden og er nå inne i min fjerde uke på en diet basert på hans bok. De første to ukene gikk jeg ned fra 110 til 105 (i hovedsak vann). Allerede i løpet av den første uka fikk jeg den karakteristiske "ketoseånden".
De siste to ukene har jeg ikke gått ned stort mer enn 0,3 kg og jeg lurer på om det er noe jeg gjør feil.
Jeg valgte å kutte helt ut karbohydrater fra dag 1 og må si at jeg er overrasket over hvor problemfritt det har gått. Tar MiviTotal vitamtilskudd. Jeg har akkurat økt vannforbruk mitt da jeg mistenkte at lavt vanninntak kunne være bidragende årsak til at vektreduksjonen stoppet opp.
Spiser hovedsaklig egg, bacon, fetaoster, farsekaker, hjemmelagde kjøttkaker, svart oliven etc.
Er det fraværeret av karbohydrater som kan være problemet? Skaldeman skriver vel at dagsinntak på karbo, fra overjordsgrønnsaker, kan ligge på ca 20 gram, og jeg ligger nok godt under den grensa.
Har ikke fått lest Ketolysekur boka enda og jeg regner med at jeg ville funnet noen svar der. Synes bare det er problematisk at all litteratur har forskjellige konklusjoner og det hele ender opp med at man uansett må trekke noen egne konklusjoner og standpunkt.
Det meste positive med denne opplevelsen så langt er at jeg har fått et bevisst forhold til mat og at jeg bruker mye tid på å lese om teorier som rokker ved mitt verdensbilde og det jeg oppfatter som samfunnsmessig vedtatte sannheter. Jeg er mildt sagt sjokkert over en del av den informasjonen jeg har funnet som motsier allt jeg tidligere har lært om kosthold og matvaner.
|