Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-07, 22:27   #5
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: 2 åring som ikke liker middag/kjøtt

Hvordan spiser hun når det er varmmåltid i barnehagen. Liker hun kjøtt og grønnsaker da?

Har to gutter selv, 2 og 3 1/2 år. Noen dager liker de middag, andre dager ikke. De dagene de sier at de ikke liker, så sier vi at det er greit, og de får gå fra bordet. Jeg vil for alt i verden ikke ha mat som kamparena.

Grønnsaker kan du kamuflere i sausen. Mine to har hatt en periode nå hvor de sier at de ikke liker grønnsaker. Jeg moser de derfor sammen med vann med en stavmikser, og bruker dette som veske i saus. Og da spiser de som bare det. Sparer litt grønnsaker til å ha ved siden av, slik at de ser at det hører til et naturlig kosthold.

Men en ting som funker veldig godt her hjemme, er å sette all mat fram i skåler på bordet og la de forsyne seg selv. Det er morsomt og gjør at de spiser mer enn ellers.

Jeg ville også få sjekket henne opp av en barnelege. (du må henvises av fastlege). Den avføringen høres ikke helt normal ut. Dersom hun har intoleranse mot noe av maten, kan jo også det være en av grunnene til at hun ikke spiser.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat