Sv: 4x4 intervalltrening
Enda en treningstråd
Jeg prøver meg igjen på en før utprøvd spørsmålsstilling. Men noen endringer.
Jeg vil jo gjerne komme i god form, men jeg kan ikke jogge eller løpe pga av ødelagte knær. Hadde en lur lege som ba meg prøve å jogge rolig i 10-minutters-intervaller hver kveld, jeg la i vei, og etter en uke klarte jeg knapt å bevege meg, og knærne lyste nærmest i mørket, dunkende og smertefulle. Prøvde tre uker til, men til slutt måtte jeg gi opp, og legen måtte medgi at jogging ikke var helt det rette for meg.
Men hvor god nytte har man av gåing? Relativt rask gange i en halvtime-time?
Prøver å få det til fra 3-7 ganger i uka. Jeg har verken råd eller særlig hang til treningsstudioer, men vurderer å begynne å svømme.
Ellers bedriver jeg isometrisk trening 10-15 min hver dag (i hovedsak yoga, tantrisk-mage og ryggøvelser mest).
Jeg vil ikke ha en *muskuløs* kropp, men vil være fleksibel, myk og passe sterkt, samt få stramma opp slæck mage og sånt noe.
Jeg er ikke kjempeovervektig heller, så jeg kan bruke kroppen en del.
Noen tips fra dere trenings-kyndige mennesker ut fra dette? Am I getting somewhere?
(Bør nevne at da jeg begynte med yoga for over to år siden så strammet jeg inn midjen med 5 cm på to måneder. Men ikke mer. Jeg har også nådd noen milepæler, som full lotus, og hundre prosent på yoga mudra-altså at jeg har gått såpass mye mindre mage, og kanskje sterk nok rygg til at jeg får hodet i gulvet.)

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|