Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-07, 21:32   #40
slaskalainen
Gjest

Sv: 4x4 intervalltrening

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Men hvor god nytte har man av gåing? Relativt rask gange i en halvtime-time?
Prøver å få det til fra 3-7 ganger i uka. Jeg har verken råd eller særlig hang til treningsstudioer, men vurderer å begynne å svømme.

Du er på god vei, for du virker å ha den rette innstillingen! Flott!
Slik du beskriver din situasjon, knær + at du vil ligge unna treningsstudioer + penger, er nettopp gåing saken for deg. En egen privat ergometersykkel kunne vært et flott supplement til gåingen. Men ok, de koster fort opp mot 2000 kr skal de holde og tåle litt.

Jo flere dager du kan gå eller svømme, jo bedre. Vil du trene alle dagene, varier litt om Svømming gir super trening og liten negativ belastning.

De korteste turene kan du ha høyest svettefaktor på. Noen av de lengste turene kan du fint subbe på. 45 minutters en del variert tempo. Kanskje bør du ta 1 fridag i uka en stund framover. Prøv å ha minst 5 mosjonsdager i uka framover.

Ha gode sko for å passe på bein og hofter, men du trenger ikke fancy sportssko til dyre dommer. Vær ikke redd for å svette skikkelig, men ikke bli lei deg om svetten sitter langt inne noen ganger.

Ikke pump i deg mer vann enn nødvendig. En god regel er å ikke ta mer enn du svetter ut. Ikke spis karber før trening eller under. Det er ikke bra for fettforbrenningen her.
Sky sportsdrikke.

ANBEFALER PÅ DET STERKESTE GÅSTAVER. Rimelige og et produkt som gir mer bevegelse for hele kroppen.

6-dagers
2 g 1 time gåing
2 g 45 min gåing
1 g 30 min gåing
1 g svømming

5-dagers
som 6-dagers, men bytt ut ene 45 minuttern

Dette er da forslag ut fra dine kommentarer.

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Am I getting somewhere?

Helt sikkert.

Svar med sitat