Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-04, 19:30   #10
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Jeg synes det blir litt for vanskelig å si at min datter ikke skal ha hverken hvetemel, sukker eller industriframstilt mat. Det blir for vanskelig for barnehagen å takle med ett slikt barn.

Jeg kan velge å la barne spise det de serverer alle barna, sende med egen mat eller påvirke hva de serverer til alle. Jeg velger det siste, men de er en lang og krevende prosess. Jeg har gjordt en modereasjon, jeg har send med datteren min en flaske rapsolje, slik at hun får en skje eller to med olje ved 'fruktmåltidet'. Jeg planlegger å be om å få komme en gang eller to og servere noe 'alternativt', en smootie for eksempel, bare for å vise de ansatte at det går ann å lage noe sundt og godt og enkelt. Gi dem noen enkel oppskrifter. Senere skal jeg forsøke å få til et foredrag om barn og ernæring for foreldrene. Deretter vil jeg ta opp diskusjonen igjen. Nytter ikke å diskuter med foreldre uten noen kunnskap eller interesse - og det er foreldene som kan be om endring i barnehagen.