Sv: Hvorfor taber jeg mig ikke?
Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.
Jeg tror det er mengden jeg, at du kort sagt spiser for mye mat. Prøv å kutt ned på karbohydratene en tanke (frukt, bær, nøtter) så blir du kansje mere mett.
For mye? Det ser ikke for mye ut for meg ... Synes mengden mat ser helt passe ut, men den kan kanskje fordeles annerledes. Mindre frukt kan være en tanke, som DJW sier her. Bær har også en del karber, man skal ikke spise altfor stor porsjon om gangen.
Du spiser muligens for lite protein, men man skal IKKE spise 200 gram kjøtt til hvert måltid, det blir alt for mye for kroppen å ta opp på en gang, og det den ikke tar opp omgjøres til fett.
For meg ser det ut til at du kanskje får i deg for lite fett, men det er vanskelig å si, du går jo også på Lindberg.
Ting man ikke tåler kan føre til at man legger på seg/ ikke går ned. Jeg har lagt på meg av å gå på Atkins induksjon (flere ganger) etter at jeg utviklet melkeintoleranse. Det er ofte vanskelig å vite om man har intoleranser før man kutter ut en og en ting og ser om det er noen forskjell.
Kaffen kan også være en showstopper ... Den påvirker blodsukkeret, men det er individuelt hvor mye. Drikker du tre-fire kopper kaffe, eller er antallet kopper fordelt på te og kaffe?
En måte å øke proteinandelen på er å ha rå egg i smoothien (kanskje ikke aktuelt i Danmark? ), eller proteinpulver. Cultura + bær er ikke noe fullverdig måltid i seg selv. Du kan godt ha i olje også. Høres kanskje fælt ut, men det er faktisk veldig godt!
Håper du får en fin vår 
Sist redigert av Huldr : 21-03-07 kl 00:24.
|