Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-07, 15:12   #22
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Deppa av for lite karb?

Enig med deg, Gamla. Det er best å bruke KH på noe som kroppen trenger, ikke spise noe med karber bare for å spise.

Jeg kjenner til det problemet med å ikke få i seg nok karber når man er på induksjon (som jo er ganske likt) - det skal jo en del grønnsaker til for å fylle karbekvoten, og det er det som er poenget med hele greia - at man skal spise grønnsaker. Ikke fylle opp med masse fløte, søtningsmidler og slikt - det bør være en liten del av det hele!

Men så er det ikke alle som har like godt av å innta så lite som 15-20 g karber pr dag heller. Jeg er en av dem. Da er det nok lurt å tilføre noe nøtter, bær etc. Og litt gulrot er neppe så ille - eller? (har ikke lest ketolyseboka, så jeg vet ikke om det er lov)

Dip med rå grønnsaker f eks er jo bare supergodt ... agurkstaver, gulrotstaver, blomkålbuketter, selleristenger ... prøv en dip med majones, rømme og blåmuggost f eks ... eller juks med en posedip fra butikken

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat