Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-07, 09:20   #62
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 4x4 intervalltrening

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

Den eneste yoga-øvelsen jeg "orket" var denne:
http://www.santosha.com/asanas/suryanamaskar.html

Solhilsen er fin. Hender jeg tar denne på søndagene om formen tillater, på hverdagene rekker jeg stort sett lett solar oppvarming, og to øvelser, samt noen isomertiske øvelser for bryst og armer. Tar ca 10-15 min, avhenger av hvor mye jeg må hvile mellom øvelsene.
Solhilsen er såpass kompleks at dersom man utfører den tantrisk tar den 5-10 minutter.
Men det finnes "kortversjoner".
Steg sju er tilsvarende en av mine faste øvelser, "kobraen" -rett oversatt. Og så tar jeg mudra, halv lotus (eller hel for den ekstra myke) hendene på ryggen, og framoverbøy. Hadde et lite gjennombrudd her for et par uker siden da magen min faktisk hadde krympet såpass at jeg fikk hodet rett i gulvet, noe som var en umulighet før

Men du skal begynne veldig forsiktig med yoga, men det gjelder vel alt, husk på hva yoga betyr
Anbefales i alle fall mot ryggproblemer og stress!
Og så blir man ekstra bøyelig, det kan jo også settes pris på!

Nå skal jeg med en gang også si at jeg enda ikke er særlig avansert, til tross for at jeg har holdt på i to år, men min fysikk i den grad den er meget forbedret, er fortsatt ikke slim nok til å klare enkelte ting som går på balanse f.eks. Der er jeg litt vel fortung enda. Men gleder meg til å kunne avansere!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat