Unger og sukker I helgen har vi hatt en ”merkelig” opplevelse her. Mistemann, han er riktig nok 13 år, men fortsatt minstemann. Lørdag er godtedag og han kjøpte nesten bare sjokolade for 40 kr. (Det er mange måneder siden han hadde så mye godterier) Mesteparten ble spist i går (lørdag). Han ble helt hyperaktiv, greide ikke sitte stille, skravla gikk i et kjør. Han konkluderte selv med at det hadde vært en forferdelig kveld og han hadde ikke hatt det noe koselig! Den siste sjokoladen spiste han nå etter frokost (som var restene av taccoen fra i går). Han ble oppspilt og helt ustyrlig, - og det som godt var at han faktisk skjønte det selv og halve sjokoladen kasta han i søpla!! Han og jeg tok en kjapp prat om hva som skjedde i kroppen hans med alt det sukkeret som han hadde spist, - og som han sa selv at neste lørdag skulle ikke han ha noe sjokolade nei. God-gutten min!! Får håpe han husker dette fram til neste lørdag da. Nå smalt han igjen utgangsdøra her og sa: ”Dette orker jeg ikke mamma, - sykler meg en tur jeg, kanskje sukkeret blir borte da”. Unga har ikke godt av sukker ... helt klart!!