Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-07, 13:27   #84
slaskalainen
Gjest

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Tror det er veldig avhengig av hva slags type salt det er, mye er jo naturlig i maten man spiser.
Lurer fortsatt på dette med Seltin, hvor bra det er. Inneholder jo magnesium og kalium som er gode ting

Husker den svenske idrettslegen som var dietiker for det engelske fotball-landslaget i VM i Japan-Korea i 2002 og som var det samme for det svenske ishcokey laget HV71 til SM-gull for noen årsiden. Diskusjonen gikk egentlig rundt sportsdrikke. Sportsdrikker reklamerer seg med mye rart, men også det med salter som er nødvendig om man svetter mye og følgelig drikker mye. De hevder at saltene er viktige slik at man ikke bare drikker vann/saft uten salter når man må drikke mye og svetter mye.

Vedkommende (idrettstypen) hevdet at:
1 liter vann + 20g vanlig sukker + 1g vanlig kjøkkensalt erstattet sportsdrikken fullt ut. Ser vi vekk fra sukkeret har lavkarbogjengen 1 liter + 1g salt (det blandingsforholdet) som en ypperlig treningsdrikk for de varme dagene.... Inneholder seltin både magnesium er det jo fint.

Selv bruker jeg en del Confecta havsalt (nacl,kalsium,magnesium,sulfat).

En artig eller rar sak: for over 25 år siden hadde jeg en skikkelig rar peridoe hvor jeg spiste vanløig salt med skje, og ikke små mengder heller.
Tok et par teskjeer om gangen flere ganger om dagen.

Høres ikke bra ut, men "måtte" bare ha det........

Noen som har idé om hvorfor? Fant ikke noe på blodprøver etc.......

Svar med sitat