Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-07, 18:19   #1
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Jeg trenger en ny stekepanne!

Hei,

jeg har frem til nå klart meg med en støpejernspanne som jeg tidligere var veldig godt fornøyd med. Men nå, etter å ha begynt å spise lavkarbo, har jeg forstått at denne ikke er god nok. Dette skyldes hovedsakelig at jeg steker mye egg, og når jeg gjør det så blir eggene hengende fast. Dette skjer selv om jeg bruker masse cocosa/smør. Pleier ofte å ha bacon og løk oppi panna samtidig og når dette er passe stekt, kakke noen egg over. Men resultatet blir at det henger fast i panna. Dette er jo i og for seg ingen krise. Det smaker naturligvis fremdeles godt. Problemet er at jeg må bruke ca. 3 minutter på å rengjøre pannen i etterkant. Noe som jeg ikke ønsker. Dette har etterhvert blitt et irritasjonsmoment.

Aller helst ville jeg løst dette problemet ved å kjøpe meg en slik:
http://www.glassoginterior.no/defaul...subvarenr=2410

Men likividiteten min er elendig. Og jeg vil få råd til en slik panne en eller annen gang. Men da må jeg altså fortsette å vaske pannen min enda en stund. Spørsmålet er om jeg kan få en stekepanne som gjør jobben tilfredstillende mht. steking av egg, og da primært til en langt lavere pris?

For dersom det er tilfelle kan jeg kanskje løse dette ganske så umiddelbart.

Kan noen her på forumet eks. bekrefte at Ikeas 365+ stekepanne ville fungert tilfredstillende til formålet? Kjenner du til andre billigpanner som virker fint til dette?

På forhånd takk for alle gode svar!

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat