Sv: Vaske bort karbohydrater i potet?
Opprinnelig lagt inn av nomma, her.
nå skuffer du meg Donjuan.. ikke vær så nedlatende.. jeg stilte ett spørsmål som jeg håper å få seriøst svar på.. trodde vi hadde "rom " her inne for å stille alle slags spørsmål..
Jeg er ikke nedlatende jeg da. Men det undrer meg at noen virkelig tror på dette. En usunn vare som poteten som det er best å ikke spise i det hele tatt, så skal man på død og liv finne på alt mulig for å forsvare å spise den!? Nå skal man vaske poteter for å gjøre den sunnere! Jeg trodde man brukte vann for å rengjøre jeg men. Hm.. Det er best å holde seg unna, det er mitt tips. Se her:
Opprinnelig lagt inn av Carisma
Potetskivene vaskes og tørkes før de friteres, blant annet for å få bort "det hvite" på potetene, som danner tråder i frityrolja. (Endelig betaler det seg å sluke alle "how do they do it" programmene på tv... ) Tror jeg så noe om det allerede på "lekestue" på tidlig 80-tall....
Jeg trenger vel ikke si mer nå.. Ikke akkurat lite karbosser i potetgull nei. Tror ikke akkurat de vasker dem for å få dem mindre usunne.
Opprinnelig lagt inn av Kristian
Jepp, hvis du holder en ispinne under rennende vann så vil alle karbene renne vekk. 
YES, det var det jeg visste!! Sjokoladen forsvinner også ved varmt vann. Hærlig tips hvis du ikke vil spise de usunne karbossene i sjokolade!