Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-07, 20:11   #25
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel
Thumbs up

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Nå er testen avsluttet. Etter salting ble pannen rengjort og satt godt inn med olje. Den ble varmet på pannen, og oljen byttet etpar ganger. Dvs. tørket ut olje, og kjørte temperaturen opp. Deretter ned med temp. ny olje som ble kokt inn. Men så kunne jeg ikke dy meg. Jeg måtte simpelthen prøve noen egg oppi. Testingen hadde da som formål å få eggene til å sette seg fast. Dette foregikk i to omganger. Først kakket jeg oppi 2 egg, dette på moderat varme. Disse ble stekt og jeg kunne forflytte dem rundt på pannen bare ved å bevege på pannen. De satt ikke fast i det hele tatt. Deretter tenkte jeg å prøve pannen litt hardere. 2 nye egg ble kakket i, også dennegang på moderat varme. Jeg rørte rundt som om det var eggerøre jeg lagde, men også dennegangen gikk dette helt supert og uten antydning til at eggene satte seg fast. Konklusjonen min er dermed at jeg har fått en så godt som ny panne. Som takler dette helt suverent. Men jeg må smøre den etter bruk med matolje. Og en gang i blandt kanskje rense den med salt. Panna mi var jo nesten 10 år gammel, så det var kanskje ikke så rart at den var full av dritt. Selv om jeg ikke var klar over det. Jeg er i allefall superfornøyd med alle de gode tipsene jeg har fått i denne tråden, så tusen tusen takk til alle. Så sparte jeg jo også noen kroner på det, selv om det ble litt jobb. Men det var en gøy og lærerik jobb, så da er det jo helt greit.

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat