Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-07, 11:58   #18
Thse
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Sotra
Alder: 44
Thse er på en erverdig vei

Sv: Kalorier hindre nedgang???

Opprinnelig lagt inn av eriksen, her.

Er du sikker på at du får i deg mer energi enn du forbruker?
Har du telt dette over lenger tid, og hvordan vet du hvor mye du forbruker?

Spørsmålet mitt var i grunnen helt teoretisk, siden jeg faktisk holder meg i ketose koser meg med kaloriene og går ned i vekt.
Spørsmålet mitt tok utganspunkt i de opplysniger man gjerne får i Grete Roede lignende kurer og på statens næringsråd, hvor det står at et menneske bruker f.eks ca. 1200-1400 kalorier pr. dag (tror dette var beregnet uten noen aktivitet), og når du skal slanke deg skal du ligge under det du bruker. Og så får du opplyst en hel liste med at dersom du støvsuger en halv time så bruker du 87 kalorier og går du mister du 150 kalorier osv.

Så jeg satt meg ned en dag og skrev ned hva jeg spiste og regnet hvor mye karb, proteiner, fett og kalorier jeg fikk i meg en dag (sånn for moro skyld), og da så jeg at ut fra næringsmiddel tabellen lå jeg på alt fra 1500 - 3000 kalorier (under 20 karb). Så da bare begynte jeg å lure litt på hvordan dette med kalorier egentlig fungerte siden jeg tar av, selv om jeg i følge tabellen får i meg opptil 3000 kalorier, og teoretisk sett ikke bruker mer en kanskje 1500-2000.