Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-07, 16:04   #69
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Ville bare ymte innpå om hvorvidt mennesker er kjøttetere eller ikke

Mennesket kan ikke (med noen heldige unntak) jakte uten våpen. Ikke har vi tenner eller fordøyelsessystem til å spise rått kjøtt heller. Dvs at menneskerasen måtte spise grøntfor til den utviklet seg nok til å lage verktøy og ild .

Så, jeg er ganske overbevist om at vi trenger grønnsaker i det daglige, og mye av dem. Men ikke nødvendigvis om man skal ned i vekt, eller ikke tåler det, da gjelder andre regler

Etter det jeg husker så fikk de tidligste menneskene protein og fettbehovet dekt av insekter, firfirsler og lignene, smarte ble vi etter at vi greide å fange fisk. De undersøkelser som har konkludert med at vi er skapt til å være planteetere har ikke fått med seg dette. At vi ikke kan spise rått kjøtt finner jeg litt merkelig, jeg vil gjerne ha litt mer info om temaet.

Til Themonk og tnutt, Jeg har virkelig problem med å se hva dere er uenig i. For meg ser det ut som om dere i all hovedsak er enige.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat