Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?
Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.
Tennene våre er svært forskjellige fra tennene til rovdyr. Vi ligger vel egentlig et sted mellom åtsel- og planteeter sånn sett. Om dere har tenner til å rive opp et stykke seigt kjøtt og tygge det i passelige biter, så beklager jeg. 
E coli-oppstyret for en tid tilbake er et godt eksempel på at fordøyelsen vår ikke er egnet for rått kjøtt. Det er vel egentlig ikke det at vi ikke _kan_ spise rått kjøtt (i små mengder), mer det at mage- og tarmsystemet ikke takler de parasittene og bakteriene som kan finnes der.
Det med om vi kan spise rått kjøtt eller ikke og har tenner til det er jo noe man kan tenke seg til. Det ser man på formen på tennene. At tennene våre er SVÆRT forskjellige fra rovdyr var jo en stor overdrivelse da. Men nå er ikke dette noe tema for meg i 2007 da, da jeg spiser kun stekt kjøtt. Men hadde jeg levd for flere 1000 år siden så....
Og at vi skal spise planter er vel litt mye forlangt. Men grønnsaker derimot. Frukt også. Samt nøtter og bær.
Når det gjelder ecoli så er vi ikke ment til å spise møkk nei. 
Opprinnelig lagt inn av tnutt
Virkeligheten er ikke helt slik da, men poenget er at variert kosthold er ikke at man har mange forskjellige matvarer, men at man spiser mat som gir variert tilførsel av næringsstoffer.
Hvis ikke grønnsaker gir et nødvendig bidrag i så måte så er ikke grønnsaker nødvendig - etter min oppfatning.
Det gjør jo det da, ihvertfall for meg.