Tråd: Kaffe?
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-07, 09:30   #16
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe?

Eneste kaffekoppen jeg etterhvert fant ut at jeg var avhengig av, er den på morran. Da er det så stille og fint, jeg og kjæresten min står opp grytidlig, selv om jeg som regel ikke skal noe før tidligst ni, så synes jeg det er stas å stå opp sammen med ham, sette på kaffe og bare døse til Frokost-TV med en stor kopp kaffe.
I helgene slacker jeg også på kravene med kaffen. Virkningen jeg ellers har merket er at jeg er mindre "sur" i magen. Det skal nevnes at jeg hadde magesår da jeg var 24. At det kan ha noe å si for meg.
Jeg har egentlig aldri hatt det forholdet til kaffe at det skal kombineres med annet enn kanskje røyk. Jeg begynte å drikke kaffe på videregående da det nærmet seg eksamenstid, og det var liksom det nærmeste vi kom oppkvikkende greier, ettersom amfetamin-markedet i Trysil var ganske flatt på den tiden, Bare tøyser.

Men det ser ut til at det har lite å si for de fleste. Eneste poenget kan vel være å kutte ned, eller ut dersom man merker at vekta stagnerer.

Når det gjelder fruktte o.l, er blitt veldig glad i f.eks eple og kanel-te, og tyrkisk krydderte. Men vil det være noen verdier av sukker i fruktte, altså fruktose? Og er det koffein i chai?
Vil bare være obs på det. Nå som jeg har kutta ned kaffen er jeg litt mer følsom for koffeinen, merker jeg...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat