Sv: Hva synes du om gamle bilder av deg selv?
Hadde vært fint å være i Afrika ja.... Men selv om vi her i Norge kanskje er litt mer overflatiske og opptatt av kroppsbildet og slikt, tror jeg ikke det er så voldsomt i forhold til mange land i øst-Europa. En venninne av meg som bor og studerer i et land der, sier det er helt utrolig hvor opptatt de er av det! Og jeg jobber sammen med flere jenter fra Polen, og de er kjempetynne, og snakker ikke om noe annet enn kropp og vekt. De er veldig hyggelige (og arbeidssomme), men jeg må nesten unngå å jobbe sammen med dem, for det er utrolig ødeleggende... En (norsk) jente på jobben hadde med seg pizza som hun spiste i lunsjen sin en gang, og da kommenterte hun ene polske at hun ikke måtte spise så mye, for hun kunne jo bli feit, og det var veldig synd siden hun var så pen.
On-topic: Jeg har også vært overvektig så lenge jeg kan huske, rund og god hele livet, og direkte overvektig siden jeg var 11-12 eller noe slikt. Jeg gremmes når jeg ser bilder av meg selv, men jeg kan jo ikke slette all dokumentasjon av hele livet mitt. Nå skal det sies at det finnes veldig lite bilder av meg, for jeg liker ikke å bli tatt bilde av!

|