Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-07, 16:33   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Migrene borte??

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Til Photoobscura:
Du sier at du heller har hatt høyt blodsukker. Og hyperinsulinisme. Men når en er plaget med reaktivt blodsukker, er det jo fordi en får for mye insulin for fort. Som så igjen senker blodsukkeret. Poenget med lavkarbo for meg er at blodsukkeret nå blir mye jevnere. Det er plutselig svingninger i dette og kroppens stressreaksjoner på det som framkaller anfall.
Om det er det lave blodsukkeret i seg selv, eller om det er de forhøyete insulinverdiene som utleser stressreaksjonene som framkaller migrene, er jeg ikke helt sikker på, jeg tror det kanskje samvirker.
Og svingninger i andre typer hormoner kan også forårsake anfall. F.eks. østrogen.

Du har så klart helt rett, tenkte meg ikke så om i farte, men hyperinsulinisme betyr jo at man får store sprell på blodsukkeret, være det seg opp eller ned.

Jeg er uansett utrolig takknemlig for å være kvitt migrenen, faen for et helvete, unnskyld min fransk....

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat