Sv: Hva i all verden gjør jeg galt?
Opprinnelig lagt inn av Hege_, her.
?? Det er jo ikke noe bakdel å få opp kondisen og muskelmassen da. Du blir jo ikke akkurat muskuløs av å slanke deg uten trening, snarere muskelløs. Det er jo greit å prøve å bytte ut det som tidligre var fett med muskler.
Les hva jeg skrev da! Du trenger ikke å trene for å miste vekt. Og jeg sa vel heller ikke at hun skulle slutte å trene? Man må bare ikke tro at det bare er å trene av seg kiloene. Men jeg har fokus på at kosten (kun lavkarbo) gjør underverker på vekta. Hvis man skal trene av seg vekta så kan jeg si at en sjokolade på 100 g må man gå i nesten 1 time for å forbrenne, så er det bare å regne selv hvor mange timer du må gå for å forbrenne 1 kg fett. På lavkarbo kan man enkelt miste 1 kg rent fett på en uke, uten sult og uten å trene så mye som 1 minutt. Det kosten som er viktigst når man vil slanke seg. Og svaret er lavkarbo.
Det er heller ikke lett å få opp muskelmassen. Da er det kun styrketrening som gjelder. Trener du hardt og riktig 1 - 1 1/2 time(r) pr. uke så kan du gå opp ca. 1/2 kg til 1 kg muskelmasse på 1 mnd. Så det er virkelig ikke bare bare. Det sa ihvertfall min personlige trener da jeg gikk på styrketrening.
På lavkarbo så mister du ikke muskler, du øker faktisk i muskler uten å trene. Du trenger ikke tro det men det er fakta. Men det stemmer det du sier hvis man lever på lavfett/høykarbo, men det gjør man jo ikke her inne.
Sitat:
Det er jo greit å prøve å bytte ut det som tidligre var fett med muskler.
Dette gjør faktisk kroppen selv bare man spiser riktig mat. Dessuten blir ikke fett til muskler. Fettet renner bort og musklene blir større.
Opprinnelig lagt inn av meg
Er også enig i dette, er du ikke sulten om morgenen så ikke spis. Forøvrig det eneste rådet fra Svihus som er bra. Det er faktisk det eneste han kunne skrevet i boka si. Resten er bare tull. Han kunne faktisk bare skrevet en liten gul lapp med dette rådet på og gitt ut.
Glemte hans andre råd. At man ikke bør spise brød (men ikke pga karbo men grunnet kaloriene). Det er jo også ett godt råd så dette kunne han også tatt med. Så da greier han å fylle ut en hel gul lapp.