Tråd: Grøss og gru
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-04, 22:38   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Har etterhvert fått en egen teori om den saken.
Virker som om insulinresistens kan ha en sammenhengende årsak på en eller annen måte.

Insulinresistens ligger under mange sykdommer, plager og symptomer. For eksempel type 2 diabetes, overvekt, PCO, høyt blodtrykk, urinsyregikt, for lavt HDL (gode kolesterolet), for høye triglyserider, brystkreft m.m.

Man kan se det som: Det ligger en usynlig isblokk under havoverflata (=insulinresistens). Opp av denne isblokka stikker det opp mange isfjell (=symptomer). Jeg tror forskningen i årene framover kommer til å avsløre mange flere slike isfjell som stikker opp av insulinresistensen. Og kanskje at kjente sykdommer blir klassifisert som et slikt isfjell. For eksempel HYPOTHYREOSE, fibromyalgi, Candida-problematikk, revmatisme, psoriasis, MS, allergier, intoleranser, astma, depresjoner m.m.

Kanskje hjelper lavkarbo-diettene så bra på altmulig fordi de behandler isblokka = grunnårsaken = insulinresistensen.

Eller kanskje insulinresistens bare er en del av isblokka. Eller kan det være noe mellom isblokka og isfjellene?

Noen som følger meg, eller jobber hjernen min på overtid nå....

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat