Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-07, 01:12   #13
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Migrene borte?

Til Slaskalainen: Jeg kjenner også utmerket godt forskjell på hodepine og migrene.
Men det er lenge siden jeg har hatt noen av delene nå...

Det er nok sånn at enkelte matvarer kan utløse migreneanfall, men det er neppe hele sannheten. Synes det er mye mer sannsynlig at det er mengden karbohydrater og særlig høyglykemiske som forårsaker høyt insulinnivå og forstyrrer blodsukkeret.
Det er en mekanisme som er svært godt forklart av Rodolfo Low, en biokjemiker som selv var hardt plaget. Boka hans er ikke å få kjøpt på norsk lenger, men på engelsk skulle det gå:Victory over Migraine: The Breakthrough Study That Explains What Causes It and How It Can Be Completely Prevented Through Diet

Men andre hormonelle svingninger kan også forårsake migreneanfall. (F.eks. adrenalin og østrogen)

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat