Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-07, 08:43   #3
Frank
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2007
Alder: 66
Frank er på en erverdig vei

Sv: Atkins eller Fedon

Enig med Donjuan. Tålmodighet er viktig. Selv startet jeg på Atkins den 3. januar i år. Hadde da lest en del og innbilte meg at dette kom til å gå raskt. Opplevde imidlertid at jeg antagelig har mer enn gjenomsnittlig høy metabolsk motstand. De første to ukene gikk jeg ned 4 kg, men så begynte det å gå langsomt. Vekta gikk ned, men langt treigere enn jeg hadde forventa. Etter å ha gått ned ca 6 kg, ble jeg stående på stedet hvil i en måned før jeg sakte begynte å gå ned igjen. Totalt har jeg nå gått ned 8 kg - og det er etter tre måneder på Atkins introduksjon! Selv om jeg er litt skuffa over at det går så seint, er det mange andre fordeler: velvære, energi, aldri sulten, overskudd, god mat..... og tross alt; vekta går jo ned, selv om det går seint!
Så konklusjonen er: Ikke gi opp! Vær standhaftig og kos deg med alle de positive effektene, som jeg håper du også opplever. Vekttapet kommer det også, men ikke heng deg for mye opp i alle solskinnshistoriene her inne. Mange taper jo kilovis i uka - det skjer ikke mad alle. Men NED går du!

Frank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat