Sv: Insulinspørsmål
De som vil spise sukker får gjøre det. De som ikke vil bør kunne slippe det. Derfor bør det for hver matvare som har sukker være et reelt alternativ fra produsentene, f.eks. som for bacon hvor enkelte typer har bitte lie grann sukker. Noe er det vel også slik.
Poenget er at en sak har alltid 3 sider, din, min og den korrekte siden. Vi vil aldri kunne stoppe sukkerprodksjonen i de fattige landene. De tjener gode penger på det. Sukker som nytelsesmiddel er i ordnet form nesten like gammelt som menneskene selv. Klart mange bør holde seg unna det. På den annen side er det faktisk mange som liker det og ikke tar skade av det.
Man bør trå varsomt med å "sukkermisjonere" overfor de som ikke er interesserte i lavkarbo.
Nei, jeg mener ikke noen skal være forpliktet til "spise sukker" for støtte, selvagt ikke. De fattige ser det ut til at alltid vil være dr uansett.
I seg selv er nok ikke raffinert sukker så farlig i små mengder, men det har jo tatt alldeles overhånd. Dessverre.....
Men jeg ville selv heller ta en dose raskt sukker enn stivelsesholdig potet om valget var slik da.
|