Sv: Går jeg ned på denne dietten?
Hei
Jeg blev tipset om denne tråd og etter å ha lest den er det mange ting som skurrer. Du skriver ikke hvor lite du veier, men jeg gjetter du har BMI godt under 20?
Ketose er ikke noe for deg. Av mange grunner som jeg ikke synes det er grunn til å utdype. Ketolysekuren (og liknende) er for normalt friske personer (også mentalt) med behov for 10-15-50 kg vektreduksjon.
Du har mange symptomer på anoreksi og bør spørre din fastlege om du kan få hjelp til å bli henvist til en spesialist på området. At alle blodprøvene er normale betyr jo ikke at din hjerne fungerer normalt. Ved anoreksi har en -ellers helt fornuftige person- et vrangbillede av sin egen kropp. Selv med en vekt på 39 kg vil personen stadig kunne finne fett som burde slankes vekk.Samtidig vil personen også forstå at dette ikke er normalt. Opptatthet av mat, forbrenning, fettprosent, matens innhold av kalorier, fett, protein, karbohydrater og forbrenning av kalorier ved forskjellige former for trening er en del av billedet.
Jeg håper virkelig at du vil søke hjelp for din anoreksi og ikke for nye måter å slanke seg på. Men med kjennskap til anoreksiens tak på pasienter har jeg dessverre ikke store forhåpninger.
Jeg ønsker deg virkelig all lykke til og håper du tar tak i de virkelige problemer- heller nå enn senere.
Vennlig Hilsen
Torkil P Andersen
Lege, spesialist i allmennmedisin
(av noen kalt slankeekspert.)
|