Sv: Har ketose innvirkning ...
Opprinnelig lagt inn av Maz, her.
Ketosens innvirkning vet jeg ikke, men at en som er insulinresistent vil få en endring i hormonbalansen er jo godt dokumentert.
Dette kan jo ta litt tid for å justere seg. Når jeg gikk på Eurodiett for 3 år siden så opplevde jeg etter en tid å bli nesten morderisk premenstruell. Det gikk seg til etter noen menstrasjoner.
At lavkarbo påvirker pco(s) er ihvertfall jeg er eksempel på..og enda har jeg ikke vært "flink" lavkarber heller...
Jeg har ikke hatt vanlig mens siden jeg var 17-18. Kun fått blødning ved hjelp av pillen, hormonstimulering i forbindelse med utredning/IVF, og etter fødsler.
Første gang jeg prøvde lavkarb, var i fjor april(?). Og da droppet jeg pillen i en periode, for å se. Og fikk 2 mens på våren. Begynte på pillen igjen pga mye vondt/stor blødning.
I november tenkte jeg teste igjen å være p-pillefri, og har siden da hatt 3 menstruasjoner. Uryddige i frekvens, men dog!
Og, min "nyervervede mens" er vondere og jeg blør mere enn på pillen. Men det er vel vanlig...? (Hm...ble vel en liten avsporing...sorry! )
|