Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-07, 15:50   #121
tnutt
Medlem

Medlem siden: Dec 2006
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Det er nå vel ingen som prøver å frata deg retten til å uttale deg om noen du ikke har greie på. Jeg ønsker bare å få frem at det kansje ikke er så konstruktivt. Man kommer mye lengre med et åpent søkende sinn enn med en bastant påstand om noe en ikke har kunnskap nok til å forstå en gang.

Med litt fugleperspektiv her så er det ikke meg som egentlig kommer med de bastante påstandene. Jeg stiller spørsmål ved den bastante påstanden om at grønnsaker er nødvendig.

Og så vil da de bastantmenende "grønnsaker er nødvendige"-tilhengerne i denne tråden hele tiden endre fokus fra om grønsaker er nødvendig til om det er nødvendig å stille spørsmål ved dette. Og da blir de også "grønnsaker er nødvendig-debatten er unødvendig/ukonstruktiv/skadelig/ulovlig"-tilhengere, med nok en bastant påstand.

Så da har vi to temaer:
1. Er grønnsaker nødvendige?
2. Er det nødvendig å stille spørsmål ved den allmenne oppfatning om at grønnsaker er nødvendige?

Jeg foreslår at de som ønsker å diskutere pkt 2 heller starter sin egen tråd, eller et nytt forum for den saks skyld.
Det er omstendelig å lage et nytt forum, så det går vel an å starte en tråd der man diskuterer om det er nødvendig å starte et nytt forum for noen av trådene.

Hvis det enkle, trivelige og for meg nyttige spørsmål som ligger i trådens tittel skulle lede til vill maktkamp med tolkninger av ytringsfriheten så vil det jo ikke være så konstruktivt, men underholdningsverdien må da være desto større.

Så for meg har denne diskusjonen to løp:

1. Saklig og lærerik diskusjon
eller
2. Morsom underholdning

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat