Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-07, 08:56   #41
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Gilbertine: dette er litt off topic i forhold til tråden, men du forenkler ting svært mye her. Jeg vet ingenting om din historie eller agenda, men for det første, som Iset nevner:
*Spiseforstyrrelser. Spiseforstyrrelser strekker seg langt over anoreksi og bulimi, og kan ha utslag i f.eks overspising, TIL TROSS for hva man vet, mange vil straffe seg selv, noen er rett og slett avhengig og opplever en slags rusfølelse ved å spise enkelte typer mat (eller godteri, forsåvidt). Jeg sier ikke at man ikke har en finger med i spillet selv, men mange opplever å ikke være herre over egne laster.
*Sykdommer. Når det gjelder de statlige ernæringsrådene vi får servert, så blir det sjelden eller aldri tatt hensyn til sykdommer som nærmest blir skyvd under bordet -og går rett over på at folk får skylde seg selv for overvekt, når det er et stort mørketall av hormonlidelser, som f.eks Pcos som mange lider av here inne, insulinresistente sykdommer, noe som gjør at uansett hvor niflink du er til å følge tallerkenmodeller og statlige næringspyramider, så renner kiloene på, eller de du vil ha av blir et blodslit å kaste av seg.

Tenk litt mer nyansert, vær så snill!
Mennesker er mangefasetterte, det er en grunn til at mange tyr til en livsstil, og ikke minst et forum som dette, for det frigjør oss på mange måter fra myter om hvordan et menneske nærmest som en maskin skal fungere, noe som har gjort det vanskelig for mange, og det er aldri så enkelt som at det er en formula for overvekt versus å slanke seg.

Men jeg er så klart enig i at man må gripe inn i eget liv. Men det er ikke alltid så lett.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat