Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-07, 09:29   #46
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Opprinnelig lagt inn av gilbertine, her.

Ja, jeg er helt enig med deg, altså, det er ikke det. Det må bli mer kunnskaper om slike hormonforstyrrelser, og spiseforstyrrelser, for den sakens skyld. Men synes du Statens Ernæringsråd skal gi råd utfra dette? Jeg synes det er mer en sak for helsevesenet, spesialister ol?

Jeg synes det er statens oppgave å ikke gi mennesker råd som tar utgangspunkt i at alle er like, og det er et innmari stort ansvar! Det er et offentlig ansvar. Og jeg synes det er på tide, vi kaller dette opplysningstiden, men samme f*** så blir man gitt de samme rådene hva det enn skal være, og i mange, ikke alle, men i alt for mange sammenhenger er det snakk om sannheter som har blitt sannheter gjennom å bli repetert mange nok ganger.
Jeg synes det er litt stusselig.
Klart det også er en sak for helsevesenet, men da må vi få helsevesenet ut i en av disse debattene som vi har på TV hvor et tjuetalls mennesker står og stanger hodet i veggen en time i beste sendetid.
Og gjerne noen som ser lenger enn statens ernæringsråd.
Hvordan dette frustrerer folk, gir dem skyld for å ikke være flinke og standhaftige nok når de generelle rådene feiler for dem, der burde det vært noen og fanget dem opp, gitt dem en oppfølging.

Husk på at de fleste lidelser som fører til overvekt, ALLER MEST SANNSYNLIG har blitt påført oss på grunn av hvilken retning matvanene våre har tatt. Preparert mat er greit liksom, så lenge det står "lett" eller "grovt på dem.

Jeg vil ikke sette i gang en stor debatt om det. Jeg ønsker bare mer nyanse.
Nå må jeg løpe på skolen.
-Skulke-for-mye-Jorun....

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat