Sv: Handlekurven til fete mennesker
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Nei nei, ikke tenk sånn. Dette er faktisk en interessant diskusjon, og du er jo ikke den eneste som kikker oppi handlekurven til andre mennesker. MANGE gjør det, og mange tenker nok som Siljevanilje tenkte, og det gjør meg veldig trist, samtidig som jeg jo skjønner det. Jeg hadde kanskje tenkt slik selv, om jeg hadde vært slank og aldri hatt vektproblemer. Det er ikke enkelt for folk som aldri har vært i en slik situasjon, å skjønne hvor vanskelig det er, at det ikke bare er å "ta seg sammen" eller å ha nok kunnskaper. Ofte hjelper det ikke en døyt, da problemet er mye mye mer komplekst.
Jepp, en kjempeinteressant diskusjon, helt enig!
Jeg hadde vorspiel på lørdag, og da havnet vi alle sammen i en kjempediskusjon angående fedme. Det var så utrolig interessant å høre hva folk synes, uavhengig om de var tynne, tjukke, på slankern, nyfrelst på lavkarbo eller hva som helst.
Jeg har en venninne som har vært veldig stor, og å høre hvordan hun har blitt møtt ute i samfunnet ganske så forferdelig. Og vi vet jo at vi alle innehar fordommer, uansett.
Å tro at folk ikke har fordommer mot tjukke folk er jo som jeg sa i sted å leve i en utopi, men det som gjorde meg lei meg her i denne tråden var at det så tydelig viser at folk ikke kommer over disse fordommene, selv etter å ha blitt grundig opplyste her på dette flotte forumet. Har man aldri vært i en sånn situasjon selv så kan man vel sette seg inn i den etter å ha lest litt rundt her inne??? Det handler om empati, synes jeg.
|