Bare noen tips (før du gir opp?)...
Man skal jo dele sine erfaringer, er det ikke slikt å forstå...?
Jeg har lest i maaanges dagbøker... Og det som slår meg, hos de som har problemer med at vekta står stille/går opp, er at de kjører på med alle lavkarbo-matvarer med en gang!!
Litt knotete, men la meg ta et eksempel: meg selv.
For 3 år siden, da lavkarbo var nytt for meg, var alt veldig kaotisk. Filosofiene, tankegangen min, "gode råd" og advarsler fra omverden: ALT surret i hodet mitt, og jeg ble forvirret.
Dette resulterte i en sprekk etter 14 dager, og det gikk ett år før jeg torte å tenke på lavkarbo igjen...
Denne gangen koblet jeg ut omverden, leste Atkins- og Ketolyse-boka, og gikk inn for dette med hele min sjel og all min overvekt.
Jeg hadde forstått at begynnelsen var EKSTREMT viktig, og at utskeielser på denne kuren var KATASTROFAL (sammenlignet med utskeielser på f.eks GR og andre slankekurer)
Erfaringen ett år tidligere, gjorde at jeg kjørte et meget strengt kosthold.
Jeg holdt meg kun til kjøtt og fisk, og jeg skeiet ut med litt grønnsaker av og til.
Dette førte til en rask vektnedgang og et kjempe-energi-overskudd, så jeg fortsatte i denne duren i tre mnd.: Jeg hadde nå mistet 24 kilo, men hadde fått igjen en bedre helse, et bedre humør og en energi jeg ikke visste fantest!!
IDAG veier jeg det samme, som etter de tre mnd. men NÅ spiser jeg for å vedlikeholde, NÅ spiser jeg grønnsaker, sauser, en og annen atkins-sjokolade, meieriprodukter osv...
POENGET mitt er altså: dere som sliter med å gå ned, kanskje dere skulle kutte ut litt av disse "vedlikeholdsproduktene"!? Heller vente med dem til dere er kommet godt i gang...
Dette er bare mine tanker, og KUN ment som hjelp til dere som kanskje er like forvirret som jeg var den gangen jeg valgte å gi opp.... Jeg vil ikke at selvtilliten deres skal få den knekken det er, å måtte gi seg...
STOR til dere alle!!!
|