Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...
Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.
Når jeg begynte å "henge" her, var det stadig snakk om å ta seg en "nille-uke", det forsto jeg etterhvert var snakk om ren mat, altså ikke søtstoff, proteinpulver og sånne ting, og lite eller ingen meieriprodukter. Bare rent kjøtt og fisk, og grønnsaker som er anbefalt på Atkins induksjon. Stemmer dette Nille?.
Jeg var visst ute med den berømte pekefinger'n til noen som "hadde prøvd alt" - og ingenting virket. Da foreslo jeg å kutte ut alle lavkarbo/sukkerfrie/kunstig søtstoff i mat & drikke, og isteden spise "rent". Anbefalt også å i begynnelsen kutte ut fløte og for mye oster, for så å innføre litt om gangen for slik å se hva de reagerte/ikke reagerte på. Det funka visst - og dermed ble det plutselig noe de kalte "Nille-uke" for å rense opp i systemet. Noen har laget egne versjoner som er mye strengere enn meg, men så lenge det virker og ikk er farlig for kroppen låner jeg gjerne navnet mitt til det også jeg !
Selv om jeg ikke slanker meg, så tar jeg faktisk en ren uke - eller to av og til. Spesielt etter ferier hvor ting har det med å skli litt ut og kroppen føler seg oppblåst og uggen. Det gjør godt for både kropp og sjel det.
Opprinnelig lagt inn av lokkebiff
Jeg mente ikke at grønnsaker er "fy-fy" for det er det langt ifra!!
Det jeg mente, var at i begynnelsen da jeg var totalt grønn og maksimalt forvirret, fant jeg ut at det sikreste (for å unngå å gjøre feil) var å holde meg til det jeg var trygg på, altså kun kjøtt.
Jeg skeiet ut med de grønnsakene jeg var trygg på (kinakål, agurk, sopp og avokado)
Etterhvert (etter noen mnd.) som jeg ble trygg på å telle karber, utvidet jeg menyen med ost, rømme, fløte o.l
Skjønte hva du mente - tror vi er veldig enige jeg !