Jeg kommer kun med kommentar/innspill eller råd når det blir bedt om det, eller det faller naturlig i samtalen. Å se etter eller kommentere hva folk har i handlekurven eller gi råd ubedt ser jeg på som ekstremt uhøflig og bevis på mangelfullt utviklede sosiale antenner. Det kunne ikke falle meg inn. MEN - står jeg slik til (i kø f.eks.) at jeg ikke kan unngå å se hva folk laster opp på båndet har jeg har lov å tenke hva jeg vil inni hue mitt. Jeg skal innrømme at jeg av og til har hevet et øyebryn eller to i mer eller mindre mild forbauselse over hva folk kaster bort pengene sine på. Dette gjelder uansett hvordan personen ser ut eller veier. OG... ... jeg er såpass kjent i ferksvaredisken på min lokale Meny-butikk at det hender en skjelden gang de roper på meg og vil utveksle erfaringer/meninger eller ber meg hjelpe en kunde med innkjøp. De hjelper meg med mine sære ønsker, jeg hjelper av og til dem med totalt forvirra kunder. En del morsomme episoder der. Og guttene i kassa ser på meg med svære øyer når jeg kjøper Cola Zero (det var en lang kamp å få byttet ut Coca Cola original til Zero skal jeg si dere) og jule-/påskemarsipan til sambo. "Du spiser/drikker ikke sånt du vel ?? ". Den beste kommentaren var da svigerinne hadde handla og jeg kom igjennom med vogna. "Nei, nåååå blei eg jammen skremde", sa gutten i kassa. "De' e'kje ditt alt dette vel ?".