Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-07, 13:02   #147
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Jeg vet ikke om det er nødvendig å si noe mer her. Diskusjonen har falt mellom opp til flere stoler fra sin opprinnelige mening, og at det ikke finnes noe fasitsvar burde vært oppfattet.
Som Slaskalainen selv har sagt mange mange ganger her på forumet, og som jeg er hjertens enig i er at "folk er forskjellige".

Anways. Nødvendighet blir et tomt ord dersom konsekvens ikke innbefattes. Dermed burde de fleste se sin konsekvens av å spise grønnsaker eller ei, eller gjøre hva som helst for å oppnå en god konsekvens.
Som menneske er det ikke NØDVENDIG å ha venner, men konsekvensen blir jo gjerne å være ensom, og om det er en konsekvens som ikke er ønskelig, ja da ligger det vel en viss nødvengihet i det likevel.
Om man ønsker et variert kosthold så vil grønnsaker være nødvendige, om man liker grønnsaker, så vil konsekvensen av å ikke spise dem å fornekte seg noe man liker, og som ikke skader -igjen gi en viss grad av nødvendighet. Alt ut fra en selv, så klart, igjen.

Jeg kan ikke si jeg er særlig glad i hverken kodespråk eller arroganse. Når vi sier at vi lever etter kardemommebyloven her inne, så åpner det for veldig store landskaper. Så får man jo bare bruke hodet og antennene ut over det.

Håper den gode stemningen her inne (og den gode diskusjonen) som har gjort utrolig mye for meg, og mange andre mennesker, opprettholdes.

Signerer helhjertet!!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat