Sv: Ny med Skaldeman diett
Hei, og velkommen!
Etter min mening har du gjort et fornuftig valg ved å gå for Skaldemans metode. Den er enkel å følge, du behøver ikke veie og telle, og den er effektiv når du har flere ti-talls kilo å ta av.
Uansett må du begynne med å lese boken grundig (hopp over kapittelet spesielt rettet mot kvinner). Marker gjerne med gul "markerpenn" de delene som du oppfatter som viktige, slik at du lett kan gå tilbake og lese essensielle ting på nytt.
Når du har lest boken grundig, finner du ut at det slett ikke er "slankekjøttkakene man bør komme i gang med først."
Jeg begynte med Skaldeman-kost i august i fjor, og fulgte ekstremvarianten (uten grønnsaker) slavisk frem til jul - da hadde jeg gått ned 18 kilo og var halvveis i vektreduksjonen min. Da begynte jeg å spise noe grønnsaker, og etter det har vekten fortsatt nedover - om enn i et mye langsommere tempo.
NB! Les spesielt nøye det Skaldeman skriver om de første 2-3 ukene etter kostommlegging, slik at du er forberedt på noen dager hvor du er sløv og matt.
Lykke til, og kom tilbake med spørsmål når du har lest boken, det er en god del her på forumet som følger Skaldemans kostholdsfilosofi.
-
|