Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-04, 00:22   #1
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opptak av vitaminer/mineraler

Det er flere tråder her med gode spørsmål og svar om valg av kosttilskudd, kombinasjoner osv. Det det imidlertid ikke er nevnt noe om er vår evne til å ta opp og nyttiggjøre oss kosttilskuddene vi inntar....

Bakgrunnen for at jeg tar opp dette her er at jeg har lest en undersøkelse fra Statene for en tid siden som viste til en omfattende kloakkrengjøring som ble gjort i NY for noen år siden. (Hvis jeg finner den igjen på nettet skal jeg lime inn link til siden, men nå finner jeg visst ingenting - kanskje fordi jeg absolutt burde ha ?) Ved rengjøring av avløpsrørene i rørnettet fant de unormalt tykke avleiringer på innsiden av rørene, og ved analyse av belegget viste det seg at dette var - kosttilskudd!! Selvfølgelig ikke i "ren form" - men allikevel. Dette må vel si noe om at vi putter inn vesentlig mer enn hva kroppen klarer å nyttiggjøre seg? Jeg vet at man kan bedre forutsetningene for opptak ved å benytte en del rense-produkter, men er det andre ting man kan gjøre? Har noen av dere vært og tatt blodprøver i "hytt og gevær" for å sjekke vitamin og mineral-status? Er det standard-prøver? Kan disse prøvene tas på alle legesentre? Eller?

Er det noen som kan/vet noe mer om dette?

Hilsen trøtt Fedonist - som har hatt en sprekk i dag - men er like blid

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat