Vis enkelt innlegg
Gammel 13-04-07, 11:43   #94
slaskalainen
Gjest

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Stiller meg bak og signerer Ziggy her. Vi som har levd med lavkarbo kosthold noen (mange) år - OG ferdes i lavkarbomiljø, VET hvor viktig vann er. Det har vi ikke bare vitenskaplig dokumentasjon for, men også verdifulle erfaringer fra "brukere" verden over gjennom flere tiår.

Godeste Nille,
Jeg har aldri sagt at vann ikke er viktig for menneskekroppen - det være seg på den ene eller den andre måten. Det er vi sikkert enige om at det er.

Det vi er uenige om er både nytten og "forsvarligheten" av den måten man ofte oppfordres til i dag via forskjellige fora.
Dessverre er det nok ikke alle som har "sett" de vitenskapelige fakta for utvidet vanndrikking utover trøstereflesken. da tenker jeg ikke bare på meg selv, men på mange ledende forskere og eksperter (vi får bruke disse ordene slik som vi alle gjør og forstå hva vi mener). Den dokumentasjonen bygger f.eks. slik mange andre ser det blant annet på feil definisjon av dehydrering, blant annet. Men men.....

Vi har begge levd så lenge at vi generelt vet at nyttige ting - hva det enn måtte være, ikke nødvendigvis vann - også kan ha uheldige virkninger på lengre sikt.

Lavkarbo - inklusive ketosetilstand er jo ikke noe nytt i de senere 10-år.

Uten å legge ordene i munnen på verken deg eller noen andre her - tar jeg nok ikke veldig feil om du og mange andre her i verden anser lavkarbo som en veldig naturlig måte å leve på - uansett om vektforhold er inne i bildet eller ikke.bildet; mao. den naturlige måten.

Det er nettopp dettte som Polezsynski & Co. har som et viktig argument i den kostholdsretning de peker på. Akkurat det er veldig interessant.

Men -som det sies - enhver må selv velge.

Men en ting er vi alle enige om - godt vann er faktisk godt også! Dessverre er det ikke alle steder i verden man har det heller!

Sist redigert av slaskalainen : 13-04-07 kl 12:10. Årsak: et par setninger nederst.
  Svar med sitat