Tråd: Kviser
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-04-07, 22:42   #38
dingpot
Seniormedlem

dingpot sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Kviser

Hei!

Jeg har også lenge vært plaget med kviser, men har fått en massiv forbedring av huden de siste årene. Jeg tar Yasmin P-piller, bruker KUN de beste aloe vera produkter i ansikter for å hindre irritasjon, og jeg passer på å få i meg en dose vitaminer i løpet av dagen som jeg vet passer min kropp, samt ta en stor dose omega3. Jeg spiser selvfølgelig REN lavkarbomat, med minst mulig tilsetningsstoffer.

Jeg vil også legge til at jeg VET at enkelte matvarer forverrer huden min, og disse er bl.a. transfett,sukker, og (uheldigvis) mandler. Melkeprodukter kan også være en stor synder for mange (både hos meg selv og min samboer), bl.a fordi den er svært syredannende, slimdannende og også at den kan få candida til å blomstre opp.

En annen ting som jeg bare har som en teori i hodet mitt, er at man kanskje får noe mer kviser mens man er i vektnedgangs-fasen, men at man blir bedre når man er "ferdigslanket" eller har stabil vekt. Kanskje det har sammenheng med at giftstoffer og tungmetaller ligger lagret og pakket "trygt" i fettcellene slik at de ikke skal sirkulere i kroppen, men at de da kommer frem ved slanking. Dette kommer jo også i forbindelse med utrensking som Nille nevner. Har nemlig sett dette på en del personer.

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Jeg har derfor et råd til deg, som hverken koster mye, er farlig eller reseptbelagt. Jeg har selv rosacea, og kom over denne løsningen ved en ren tilfeldighet...

• - Kjøp deg en flaske med Klorexidin, 1mg, 1 liter koster ca 60 kroner (spør betjeningen, for de står ikke framme), og vil vare i flere måneder.
----------

Her er forresten litt mere info for de litt mer interreserte...

Klorhexidin har en baktericid effekt på både grampositive og gramnegative bakterier, og til en viss grad også på noen sopparter. I og med at middelet virker best på grampositive bakterier, antar jeg ut fra mine erfaringer, hvor jeg har blitt helt kvitt symtomene, at det er denne type bakterier det er snakk om. Fram til nå har jeg ikke funnet fram til et middel som er tilsvarende hudvennlig, rimelig og ikke reseptbelagt, som virker på tilsvarende måte på bakteriesporer/middegg/soppsporer.

Klorhexidin kan også brukes til å rtense huden rundt øynene, i motsetning til Pyrisept, som har helt andre virkestoffer, hvor da også produsenten fraråder bruk rundt øyne. I tillegg er Klorhexidin langt billigere enn Pyrisept, da det også kan kjøpes på storflasker...

.

Ang. dette vil jeg påpeke at Klorhexidin kan irritere huden. Dessuten er det stor fare for at bakteriene kan bli resistente for dette, og flere andre antibiotika! Jeg ville ALDRI bruke Klorhexidin ukritisk, ihvertfall ikke daglig! Tenk om man må opereres en dag, da vaskes man med Klorhexidin, og denne vasken kan da være uten virkning, noe som kan føre til komplikasjoner senere (infeksjoner osv). Resistens er noe alle må ta hensyn til slik at vi ikke får uvirksomme medisiner.

Selvfølgelig må hver og en få gjøre som de vil, men eg synes det er viktig å være kritisk,og at denne infoen blir tatt i betraktning. Men flott at du fant noe som fungerer for deg, Ziggy! Jeg har selv funnet noe som fungerer for meg. Men vi er alle forskjellige, og vi kan ikke annet enn å anbefale, så må andre prøve det for seg selv. Jeg foretrekker dog naturlige midler, både for å skåne kropp og hud, men også for min verden rundt meg.

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat