Tråd: Kviser
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-04-07, 08:19   #42
gilbertine
Medlem

gilbertine sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 56
gilbertine er på en erverdig vei

Sv: Kviser

[quote=Ziggy;257841]Nå har jeg ikke sett kvisene dine, men er du sikker på at du ikke har Rosacea?

Ja, jeg er nok det Ziggy. Hudlegen var klar i sin konklusjon. Men takk for tipset! Jeg tenkte jo på det samme, pga. min alder. Rosacea bryter gjerne ut senere i livet (30-40-50-årsalderen) enn kviser.

TIPS: Hudlegen fortalte forøvrig hvordan man lett kan finne ut om det er acne eller roscea man har (og det er jo viktig, for foruten å unngå stress så skal de visst behandles ganske ulikt, ja til og med litt motsatt på visse punkter, tror jeg... er ikke noen ekspert her, altså). Hvis du har slike sorte prikker i huden over porene, så er det alminnelig acne. Slike forekommer ikke hvis du har rosecea, sa hun.

Men tusen takk alle som har fortalt om erfaringene sine her inne! Nå har jeg brukt disse forebyggende salvene (ikke antibiotika, men brevoxyl og differin) i snart ett år, og nå begynner jeg virkelig å se resultatene, altså Nå smører jeg meg inn med solfaktor 60 (uten fett, nyhet i år -HURRA!!!) i all slags være utover, og håper på at jeg ikke skal slippe få disse forferdelige "underjordiske" betennelsene denne sommeren.

Men klart at jeg må holde meg unna sukker da....

gilbertine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mye fisk og skalldyr, ellers mat fra planteriket Svar med sitat