Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-07, 11:13   #1
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Angående svømming og forbrenning

Samboeren min kom med en teori her om dagen, som han syntes var fryktelig logisk, og som han påsto å komme fra sikre hold, dog han ikke husket kilden.
Teorien går ut på det at når du svømmer, så setter du i gang en forsvarsrefleks (som om det er fare på ferde) forbrenningen senkes dermed, og kroppen er ikke i stand til å nyttigjøre seg næring fra kroppen. Han mente da at man ikke forbrenner fett ved å svømme, at man bare bygger muskler.
Sånne diskusjoner kulminerer gjerne i det at jeg har lest mer relevante temaer enn han, om enn litt ensretta (mest pro-lavkarbo), men her visste jeg virkelig ikke hva jeg skulle si. Jeg står helt blank. Kan dette stemme? Og faller det ikke på sin urimelighet, egentlig?
Trenger noen håndfaste argumenter, for jeg klarer ikke å tro at dette stemmer. Jeg har nemlig kjempelyst til å begynne å svømme, ikke minst for å øke forbrenningen min og og ved å komme i form..

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat