Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-07, 06:08   #11
Bridget
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2005
Bridget er ny på veien

Sv: Nyrene mine...

Hei. Jeg har spist lavkarbo i mer eller mindre tre år, dvs jeg begynte med Atkins og fant etterhvert min egen greie. Men i det store og hele, lavarbo og relativt høyt inntak av kjøtt ifht hva jeg før spiste. Jeg har ikke spist store mengder kjøtt, men helt "normalt" ifht lavkarbo, kanskje et halvt kyllingbryst til hvert måltid for å si noe o mengden kjøtt (ikke at jeg bare har spist kylling...men et eksempel str messig)Jeg har spist kjøtt/proteiner til alle måltider, og salater og fett så klart. Nå er det da slik at i går natt våknet jeg med sterke smerter i nyreregionen. Det var faktsk så vondt at jeg nesten besvimte av smertene... jeg kom meg til legevakten og konklusjon: nyresten. Jeg fikk en god del info om nyresten og forebygging osv, og høyt inntak av kjøtt er ikke anbefalt bla. Så for min kropp blir nok proteiner i så stor grad som jeg hittil har spist, for mye. Nå har min kropp sagt i fra ihvertfall...og det var sinnsyke smerter! Så jeg må bare justere hva jeg spiser igjen. Så at nyrene blir påvirket av mitt kosthold er jeg ikke i tvil om. Men alle er forskjellige og nyrefunksjonen likeså. Men å lytte til kroppen er viktig uansett hva man spiser.

Bridget er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat